PRESIDÈNCIA DELS CORTS
L’article 21.1 del Reglament dels Corts Valencianes estableix com a requisit per a adquirir la plena condició de diputada o diputat, la presentació d’una declaració d’activitats i una declaració dels seus béns patrimonials. Durant el seu mandat, els parlamentaris hauran de comunicar les modificacions que es produesquen en les esmentades declaracions i, igualment, hauran de fer una declaració final d’aquestes en concloure el seu mandat.
L’apartat 4 del mateix precepte estableix que aquestes declaracions s’inscriuran en el Registre d’Interessos que es constituirà a Les Corts sota la dependència directa de la Presidència i custodiat pel Lletrat o la Lletrada Major. D’altra banda, la nova redacció del precepte esmentat, aprovada pel Ple de Les Corts el passat dia 21 de desembre de 2009, estableix que el contingut del registre tindrà caràcter públic.
Per tot això, aquesta Presidència, de conformitat amb les facultats que em concedeix l’article 31.2 del RCV, oït el parer favorable de la Mesa i de la Junta de Síndics, adopta la següent
RESOLUCIÓ
Article 1
Registre d’interessos
En compliment del que disposa l’article 21 del RCV, es procedeix a regular el Registre d’Interessos dels diputats i diputades de les Corts Valencianes sota la dependència directa del president o la presidenta i custodiat pel Lletrat o la Lletrada Major.
Article 2
Declaració d’activitats
Els diputats i les diputades estan obligats a formular declaració de totes les activitats que exercesquen i que, d’acord amb el que estableix la legislació vigent, puguen constituir causa d’incompatibilitat i, en general, les que proporcionen o puguen proporcionar ingressos econòmics.
Article 3
Declaració de béns patrimonials
3.1. Els diputats i diputades estan obligats a formular declaració dels seus béns patrimonials.
3.2. Aquesta declaració, que es realitzarà d’acord amb el model aprovat per la Mesa de Les Corts, haurà de contenir el conjunt de béns, drets i obligacions de contingut econòmic dels quals siga titular. Això ha d’incloure necessàriament els béns immobles, el passiu patrimonial i la resta de béns i drets.
Article 4
Presentació de declaracions
4.1. L’adquisició de la plena condició de diputat o diputada requerirà la presentació, davant de la Presidència de les Corts Valencianes, juntament amb la credencial acreditativa de la seua elecció, de la declaració d’activitats i la declaració dels seus béns patrimonials mitjançant un escrit, segons el model aprovat per la Mesa de Les Corts.
4.2. Així mateix, hauran de presentar declaració d’activitats i de béns patrimonials dins dels 30 dies naturals següents a la pèrdua de la condició de diputat o diputada.
4.3. La modificacions que es produesquen de les circumstàncies declarades, es posaran en coneixement de la Presidència de la Cambra per a la seua inscripció en el Registre d’Interessos dels diputats i diputades de les Corts Valencianes, en el termini màxim de sis mesos.
Article 5
Publicació
5.1. Transcorreguts 15 dies des de la presa de possessió dels diputats i diputades, la Presidència ordenarà la publicació en el Butlletí Oficial de Les Corts de les seues declaracions d’activitats i de béns.
5.2. En el mes de gener de cada any es procedirà a la publicació de les modificacions que s’hagen produït al llarg de l’any natural precedent, juntament amb les declaracions finals dels diputats i les diputades que hagen cessat en les seues funcions en el període indicat.
5.3 Les declaracions finals dels diputats i les diputades que cessen en la seua condició com a conseqüència de la dissolució de la cambra es publicaran en el Butlletí Oficial de Les Corts en el termini màxim de dos mesos des de la constitució de la nova cambra.
Article 6
Custòdia i dipòsit del Registre d’Interessos
Correspon al Lletrat o Lletrada Major la custòdia i el dipòsit del Registre d’Interessos dels diputats i diputades de les Corts Valencianes, sota la dependència directa del president o presidenta de Les Corts.
Article 7
Comissió de l’Estatut dels Diputats i de les Diputades
La Comissió de l’Estatut dels Diputats i de les Diputades vetllarà per l’estricte compliment de les obligacions establertes en aquesta resolució i podrà requerir els diputats i diputades que esmenen els errors o les omissions que pogueren existir en les seues declaracions, així com la falta d’aquestes.
Article 8
Altres dades i resolucions
En el Registre d’Interessos s’inscriuran també les resolucions del Ple en matèria d’incompatibilitats i aquelles altres dades sobre activitats dels diputats i diputades que siguen trameses per la Comissió de l’Estatut dels Diputats i de les Diputades i no consten prèviament en aquell.
Disposició addicional
La interpretació i la resolució dels dubtes que puga suscitar l’aplicació d’aquesta resolució correspon a la Mesa de les Corts Valencianes, amb estricte respecte als drets fonamentals dels diputats i les diputades.
Disposició transitòria
Aprovada en la VII Legislatura pel Ple dels Corts Valencianes una modificació de l’apartat quart de l’article 21 del Reglament de Les Corts (BOC número 205, de 2 de febrer de 2010), les declaracions d’activitats i béns de cada diputat i diputada es publicaran en el Butlletí Oficial de Les Corts, d’acord amb el model aprovat per la Mesa de Les Corts.
En el cas que en el termini màxim de 10 dies, els diputats i les diputades no emplenen les declaracions d’acord amb el model a què fa referència el paràgraf anterior, es publicarà en el Butlletí Oficial de Les Corts còpia integra de les declaracions d’activitats i de béns patrimonials que consten dipositades en el Registre d’Interessos de Les Corts.
Disposició derogatòria
Queda derogada la Resolució de caràcter general 4/III, sobre Declaració d’Activitats i Béns Patrimonials (BOCV número 274, de 19 de juny de 1995).
Disposició final
Aquesta Resolució entrarà en vigor el mateix dia que es publique en el Butlletí Oficial de Les Corts.