Comunicat respecte a la suspensió del Ple de les Corts de hui

Comparteix a Facebook Comparteix a Twitter

Després de la reunió de la Mesa de les Corts i de la Junta de Síndics, s’ha decidit desconvocar el Ple de les Corts de hui. Segons ha informat després d’estes reunions el President del parlament valencià, Enric Morera, ahir per la vesprada la síndica de Vox comunicà que havia estat el passat cap de setmana reunida amb el dirigent estatal d’eixe partit que ha donat positiu en les proves del CODVID-19. El President es posà en contacte amb la Conselleria de Sanitat i amb els Síndics i es convocà Mesa i Junta, que s’han celebrat matí.

Des de la conselleria s’indicà a les Corts que no hi ha un risc evident per paralitzar l’activitat parlamentària però al comunicar el grup Vox que no acudiran a les Corts per prevenció, es trasllada la decisió sobre la continuïtat o no del Ple a la Mesa i a la Junta de Síndics, mesura que s’ha pres per unanimitat.

Demà, a les 10.30 hores, compareixerà el President de la Generalitat en el parlament per explicar la situació actual al territori valencià del CODVID-19, conegut com coronavirus. També hi haurà una ronda d’intervenció dels grups per expressar el seu parer.

En la seua compareixença, el President de les Corts Valencianes ha anunciat que l’activitat continuarà igual, però es prendran totes les mesures que siguen necessàries per garantir la seguretat de les persones que treballen al parlament valencià. També, ha matisat que el Ple de les Corts s’ha desconvocat per l’absència anunciada d’un grup parlamentari per motius de prevenció, un fet que resta pluralitat democràtica a les Corts.

El President Morera ha demanat tranquil·litat, prudència i responsabilitat de tota la societat per fer front al CODVID-19.

Roda de premsa de la Mesa de les Corts

Galeria