Celebració del Dia de les Escriptores a les Corts

Comparteix a Facebook Comparteix a Twitter

Demà, dilluns 16 d’octubre se celebrarà a les Corts Valencianes el Dia de les Escriptores, acte que s’emmarca al Palau dels Borja per acollir des del passat 7 d’octubre “Nosaltres, les escriptores. Valencianes en el temps”, una exposició itinerant organitzada per la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL) amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

L’objectiu de l’exposició: donar visibilitat a les escriptores valencianes, mostrant els relats de vida de les dones que han conformat la nostra tradició literària, omplint el buit que ara mateix existeix en la història de la literatura sobre l’obra de les escriptores valencianes. Per això posa un especial èmfasi sobre les autores que escriuen en valencià, atès que pateixen una doble, i de vegades, triple invisibilització: per raó de sexe, llengua i territori.

“Nosaltres, les escriptores. Valencianes en el temps” és un catàleg de 450 escriptores valencianes documentades, des de Sor Isabel de Villena fins l’actualitat. No se n’exclou cap, ni pel gènere ni per la llengua. Els 14 panells que composen l’exposició estaran exposats del 7 al dia 20 d’octubre, en dies laborables (de 10 a 20 hores) en el vestíbul del Palau dels Borja. Visita gratuïta. Accés lliure.

L’acte del Dia de les Escriptores comptarà amb la participació del President de les Corts, Enric Morera; el President de la Generalitat, Ximo Puig; Més de 30 càrrecs públics i més de 150 persones del món de la cultura i de la societat civil valenciana.

Galeria

Comentaris