Els xiquets debaten sobre els seus drets en el XVI Fòrum Infantil d’UNICEF en les Corts

Comparteix a Facebook Comparteix a Twitter

Alumnes de cinc col·legis valencians han exercit este matí el seu dret a la participació a l’hemicicle de les Corts per a celebrar el tradicional fòrum infantil organitzat per UNICEF en el qual s’han plantejat i debatut qüestions relatives a l’atenció als menors d’edat.
 
En esta edició s’ha tractat el dret a l’educació, dret a un nivell de vida adequat, dret a l’opinió, dret al joc, i dret a protecció enfront dels maltractaments.
 
Algunes de les opinions plantejades pels estudiants dels diferents col·legis són les següents: “la reflexió conduïx a l’aprenentatge” i “la necessitat de tindre accés a l’educació per a ser capaços de prendre decisions pròpies” perquè “sense educació no hi ha futur”. Així mateix, han destacat que el joc ajuda a desenvolupar la “creativitat i la imaginació imprescindible per al desenvolupament intel·lectual i emocional” i a més “els xiquets haurien de tenir llibertat per a jugar ja que el joc fomenta la individualitat i la personalitat i sobretot quan “un xiquet sap resoldre un problema jugant aprén a resoldre problemes en la vida”. També han desitjat que “cap xiquet de qualsevol país patisca” perquè els xiquets “som persones xicotetes, però persones”.
 
Finalment, la presidenta d’UNICEF, Bienvenida Guerrero, “ha donat una càlida enhorabona” als xiquets per les seues paraules i ha agraït a les Corts la seua participació durant setze anys. A més, Guerrero ha destacat que és “deure dels adults escoltar la veu dels xiquets”
 
El president de les Corts ha agraït a tots els xiquets per assistir i per la seua intervencions com també a pares i professors per la participació i l’esforç realitzats. Finalment Cotino ha donat les gràcies a UNICEF pel seu treball i perseverança durant tots estos anys. A continuació s’ha fet entrega dels diplomes.
 
Amb l’organització d’este fòrum infantil ja són 16 anys els que UNICEF Comunitat Valenciana celebra amb les Corts Valencianes en una activitat que permet als xiquets exercir el seu dret a la participació, entès com un aprenentatge directe, a través del qual els xiquets poden expressar les seues opinions, consensuar i tindre una veu i una presència equiparable a altres grups socials en tots els àmbits que els afecten, incloses les institucions públiques.
 

Galeria

Comentaris