Les Corts designen a Bellver, Mata i Ferri com a defensors de la reforma de l’Estatut al Congrés dels Diputats

Comparteix a Facebook Comparteix a Twitter

El President del parlament valencià, Enric Morera, envia una carta informant al President del Congrés de la votació i li demana que es pose el més aviat possible el debat en l’ordre del dia del període de sessions que començarà a setembre. Les Corts Valencianes també han votat i proclamat als senadors i senadores territorials, els quals han rebut les seues credencials al Saló dels Espills del Palau de Benicarló després del ple.

València, 22 de juliol de 2015 – El ple de les Corts Valencianes ha triat este matí als portaveus dels grups Popular, Socialista i Compromís –Jorge Bellver, Manuel Mata i Fran Ferri, respectivament- com a defensors de la Proposició de Llei Orgànica de Reforma de la Disposició Addicional primera de l’Estatut d’Autonomia.

El President de les Corts, Enric Morera, ja ha enviat una carta per missatgeria urgent al President del Congrés dels Diputats, Jesús Posada, informant-lo del resultat de la votació i demanant-li que, en el període de sessions que començarà a setembre, pose el més aviat possible el debat de la reforma estatutària valenciana en l’ordre del dia de les sessions de la cambra baixa espanyola.

Cal recordar que la Disposició Addicional Primera vincula les inversions dels Pressupostos Generals de l’Estat al pes de la població valenciana i es tracta d’una disposició existent en altres Estatuts, com és el cas del català, andalús i aragonès.

SENADORS TERRITORIALS

En primer ple dels dos que s’han celebrat hui en les Corts ha estat per a votar i proclamar als senadors i senadores territorials, que representaran al poble valencià en la cambra alta espanyola. Finalment, han estat elegits Alberto Fabra i Rita Barberà pel Partit Popular; Joan Lerma pel PSPV-PSOE; Pilar Lima per Podemos-Podem; Carles Mulet per Compromís i Luis Crisol per Ciudadanos.

Els senadors i senadores han rebut les seus credencials en un acte celebrat al Saló dels Espills del Palau de Benicarló quan han finalitzat els plens del matí.

Galeria

Comentaris