CAPÍTOL II. De la Secretaría General

Article 7

  1. Correspon al Lletrat Major les funcions de direcció general del Servicis d’aquesta. En ús de les seues atribucions podrà elevar a la Mesa de les Corts les normes que despleguen i organitzen la  Secretaria General.
  2. No obstant això, allò establert en l’apartat anterior, depenen directament de la Secretaria General els Servicis Següents:
    1.  Assessoria Jurídica.
    2. Servici d’Estudis, Documentació i Biblioteca.
    3. Servici de Relacions Públiques i Protocol.
    4. Servici de Publicacions.
    5. Servici d’Informàtica.
    6. Majordomia.
  3. El Lletrat Major podrà proposar la creació de nous Servicis o modificació dels existents.

Article 8

Correspon a l’Assessoria Jurídica l’assessorament en les tasques parlamentàries en la forma determinada en el Reglament de les Corts Valencianes. Concretament, són funcions de l’Assessoria Jurídica:

  1. L’assessorament de les Comissions Legislatives, amb l’assistència a les sessions de Ponència,  de Comissió o de Ple.
  2. L’assessorament i, si cal, l’elaboració dels informes de la Ponència i dels Dictàmens de les Comissions a què es refereixen els articles 108.1 i 111 del Reglament.
  3. L’assistència al Ple de les Corts Valencianes per indicació de la Mesa o en substitució del Lletrat Major.
  4. L’assistència a les reunions de la Mesa i de la Junta de Síndics en substitució del Lletrat Major.
  5. L’assistència a les Comissions Permanents no Legislatives i d’Investigació quan així siga sol·licitat per la Mesa respectiva o per algun dels esmentats òrgans.
  6. L’elaboració dels Dictàmens concrets sobre qüestions parlamentàries, a iniciativa del President, de la Mesa de les Corts, de la d’una Comissió o d’una Ponència.
  7. Qualsevol altra tasca d’assessorament o d’assistència jurídica ordenada pel President, per la Mesa  o pel Ple de les Corts Valencianes.

Article 9

  1. L’Assessoria Jurídica està a càrrec dels Lletrats de les Corts. Els Lletrats depenen orgànicament del Lletrat Major, d’acord amb el que estableix l’article 102 del Reglament i l’article 3 dels presents  Estatuts.

    No obstant això, en el compliment de les seues tasques s’inspiraran en el principis de llibertat de consciència i d’independència professional.

  2. Les tasques concretes dels Lletrats de les Corts són assignades a cadascun d’ells pel Lletrat Major, tot podent delegar en ells les funcions que li són pròpies.

Article 10

  1. Correspon al Servici d’Estudis, Documentació i Biblioteca les funcions d’organització i funcionament de la Biblioteca de les Corts, així com la realització d’estudis i investigacions relacionades amb  l’activitat parlamentària.
  2. Així mateix li correspon l’organització d’un Servici de Documentació que ha d’estar a disposició dels Grups Parlamentaris i dels Diputats.
  3. Serà funció d’aquest Servici establir, tot seguint les instruccions de la Presidència, els intercanvis oportuns amb les altres Cambres Legislatives de l’Estat, així com amb les institucions universitàries i altres centres d’estudi.

Article 11

Correspon al Servici de Relacions Públiques i Protocol:

  1. L’organització i supervisió del protocol necessari en tots aquells actes als qual assistesquen el President, la Mesa de les Corts Valencianes, o un delegació expressament autoritzada, d’acord amb  les instruccions de la Presidència.
  2. L’atenció a les visites a les Corts Valencianes, tant les oficials com les del públic en general.
  3. La distribució de les invitacions per a les sessions parlamentàries de caràcter públic.
  4. L’organització, d’acord amb les instruccions rebudes, de qualsevulla classe de relacions públiques.
  5. Facilitar la informació de les tasques parlamentàries d’acord amb el que indique el President, la  Mesa de les Corts o de les Comissions als mitjans de comunicació.
  6. El seguiment de la informació dels mitjans de comunicació.

Article 12

Correspon al Servici de Publicacions:

  1. Quant a la correcció, l’assessorament lingüístic als òrgans parlamentaris respecte als textos que produeixen, així com corregir-los: igualment realitzar-ho amb els textos dels Diputats i els Grups Parlamentaris quan aquest assessorament siga requerit pels interessats per a les tasques  parlamentàries, assegurar la correcció dels textos que s’han de publicar en el “Butlletí Oficial de les Corts Valencianes”  i en el "Diari de Sessions de les Corts Valencianes" segons les normes establertes per a cada una d’aquestes publicacions, i, en general, vetlar perquè els textos produï ts en les Corts Valencianes  tinguen el nivell de correcció lingüística i d’estil adequat.
  2. Quant a la producció i al tractament de textos, centralitzar tota la producció mecanogràfica del text destinat a ser editat com a document intern; mantenir al dia tots els textos anteriorment indicats  segons els canvis, les addicions o les supressions per les quals puguen ser afectats, i assegurar la presa d’informació adequada i la transcripció fidel dels debats parlamentaris, tant del Plens, com els de  les Comissions que ordenarà la Mesa, i el tractament dels textos resultants perquè siguen publicats en el “Diari de Sessions de les Corts Valencianes”.
  3. Quant a la reproducció de textos, assegurar que es faça en les condicions tècniques més adequades i econòmicament més favorables i garantir la distribució ràpida del documents necessaris per al  treball dels Diputats, i dels altres òrgans i servicis de les Corts; assegurar la impressió i la distribució del  “Butlletí Oficial de les Corts Valencianes” i del “Diari de Sessions de les Corts Valencianes”; projectar, pressupostar i realitzar qualsevol altra publicació, d’acord amb el que establesca la Mesa de les  Corts.

Article 13

  1. Correspon al Servici d’Informàtica la realització i posada en funcionament del sistema informatiu de les Corts Valencianes.
  2. Així mateix, correspon a aquest Servici el manteniment i cura del material informàtic de la institució, així com l’organització de les sessions d’estudi que es consideren oportunes per a la formació del personal de les Corts Valencianes i dels Grups Parlamentaris.

Article 14

 

A la Majordomia correspon l’organització dels treballs del Uixers de la Cambra, de les Telefonistes, del personal i del Parc Mòbil del Parlament.